zaterdag 23 maart 2013

Blinde vlekken, ruimte maken en productiviteit

Tja... dat was even een soort blinde vlek. In het leerroute 'konijnen en wiskunde' werd het overzicht van de 'na te kijken opdrachten' wel erg onoverzichtelijk. Ik liet vrijdag M. de leerroute zien en die riep meteen 'waarom zet je de antwoorden niet daar neer?' Goed punt... ja natuurlijk. Dat was wel een soort blinde vlek...:-)

Ik heb dat dus maar even in orde gemaakt. Ik denk dat het in iedere geval een stuk beter werkt. Eigenlijk moet je 'dingen die je niet nodig hebt' niet op een pagina zetten. Ik heb maar meteen een aantal andere fouten er uit gehaald en zelfs een soort van beoordelingssysteem aan de website toegevoegd. Dat is nog een experiment en de werking is vooralsnog geheim. 't Is maar goed dat ik ongeveer weet waar ik mee bezig ben...:-)



Meestal lukt het niet 'echt' om tussen de 'normale bezigheden' ruimte te vinden voor dit soort dingen. Je moet echt weer even in de code duiken om er wijs uit te worden. Maar dat viel erg mee... misschien leer ik het nog wel 's een keer.:-)

Misschien is dat wel het probleem van werken in het #onderwijs. De normale werkzaamheden zijn dermate enerverend, vermoeiend en aandachteisend dat er doorgaans weinig ruimte is om 's te spelen, te experimenteren of leuke dingen te bedenken. Als je alles doet wat nodig is dan is de koek wel op. Om daarna nog 's leuk te gaan fröbelen? Ik weet niet. Meestal ben ik er te moe voor.

q7859img1.gif

Maar kennelijk gaat het toch steeds beter. 't Is nog steeds vermoeiend maar 't staat de productiviteit niet in de weg. Op wiskundeHML heb ik een hoofdstukje toegevoegd en verder geniet ik gewoon van de zaterdag. De zaterdag is van mij. Ik doe alleen maar dingen waar ik zin in heb.:-)