zondag 9 september 2012

Loslaten

Op het einde der tijden is nabij schreef al eerder over 'los laten'. Dat is zo moeilijk. In deze tijd van verkiezingen ga ik door diepe dalen. Zoveel geleuter, zoveel leugens... Waar zijn die politici en de media nu eigenlijk precies mee bezig? Hoe geloofwaardig is dat?

Nou niet dus. Wij (en 365 andere gezinnen) zijn op initiatief van de VVD en de PvdA op oneigenlijke gronden uit de zwarte madonna gewerkt. In opdracht van de PvdA zijn de bewoners voor het gerecht gesleept, geintimideerd en zwart gemaakt. Hoezo sociaal? Hoe moeilijk is dat? Bejaarden, alleenstaande moeders met kinderen, allochtonen,... Hoe moeilijk is dat om die weg te jagen? Wat weten huurders van huurbescherming? Nee, dat moet niet zo moeilijk zijn. Voor een koopje op de eerste rij. Netjes vertrekken heet dat.

Gelukkig waren er nog partijen in de gemeenteraad die tegen de sloop van de zwarte madonna waren. Een beetje jammer was wel dat Groenlinks haar vriendschap vrij makkelijk over boord zette toen ze deel kon nemen aan het gemeentebestuur. Toen ze een wethouder konden leveren was de liefde voor de zwarte madonna plotseling over. Er riep nog een of andere batmuts dat er een 'sloopvergunning' was. Hoe dom kan je zijn? Nou, heel dom dus...

De SP schreef toen het allemaal 'voorbij' was dat de laatste bewoners zich voor grof geld hadden laten uitkopen. Dat is ook lekker. Hoe dom kan je zijn? Nou, nog dommer. De SP is kennelijk ook een partij voor domkoppen...

Uiteindelijk zijn de laatste bewoners met een oprotpremie van 40.000 euro akkoord gegaan met een 'regeling'. Hadden de laatste bewoners dan een punt? Ik denk 't wel...

Wij zijn in 2007 vertrokken, we hebben afscheid genomen en we hebben ons voorgenomen de 'zaak' achter ons te laten.

Maar nu ik al die politici op de TV hoor oreren, liegen en leuteren dan krijg ik buikpijn. Eigenlijk wil ik er niets mee te maken hebben. Niet met rechts en niet met links. Maar ja, ik word wel geacht te gaan stemmen a.s. woensdag. Dat ga ik ook zeker doen, maar waar moet ik nu op stemmen?

Ik weet het echt niet meer. Misschien is D66 nog de enige partij waar nog enige resten van rationaliteit te vinden zijn. Dat zal het dan wel worden, maar misschien ook niet...:-)

De vraag is nu hoe lang moet je nu vasthouden aan je 'hangups'? Kan ik nog stemmen op de PvdA, Groenlinks of de SP? Is mijn vertrouwen in de politiek nu definitief verloren gedaan? Eerlijk gezegd? Ik denk het wel. Ik heb na de schermutselingen omtrent de de zwarte madonna eigenlijk geen vertrouwen meer in dit gedoe. Allemaal onzin. Zakkenvullers, hypocriete zwetsfiguren, sukkels, idioten, ...

Maar 't kan nog goed komen. Het is zondag, dus er zijn nog een paar dagen te gaan voor de verkiezingen. Je weet het maar nooit. Maar eigenlijk geloof ik er niet in...:-)