zondag 12 augustus 2012

Weer een ergernis minder

Ik had al een tijdje een annotatiesysteem in wiskundeleraar.nl. Daarmee kan je, als je bent ingelogd, aan elke pagina een annotatie hangen. In de werkruimte kan je die annotaties dan zien en er is zelf een pagina met alle annotaties per werkruimte. Je kunt dan van de werkruimten waar je lid van bent de annotaties bekijken. Je kunt makkelijk springen van annotie naar pagina en van pagina naar werkruimte. Kortom: dolle pret.

Handig!

Eén van de ergernissen was dat het openklappen van het schermpje onderaan de pagina alleen werkt bij Internet Explorer. Dat is dan een beetje slordig. Ergens zat er dus iets niet goed met de code. Maar dat is nu gelukkig opgelost. Het werkt nu ook in CHROME, firefox, safari, opera... je zegt het maar...:-)

De code deugde gewoon niet. Nu heb ik één scriptje voor alle browsers en dat is dan weer een ergenis minder. Ik vind het mooi...

...en het bewijst maar weer dat als je iets wilt oplossen dat het uiteindelijk altijd lukt. Gewoon volhouden en geen genoegen nemen met flutoplossingen.

Maar daar was ik eigenlijk helemaal mee bezig. Ik wilde het puntensysteem voor de peerfeedback maken en daar gebruik ik ook uitklapschermpjes, vandaar!:-)

Alles op z'n tijd, rustig aan.