maandag 13 augustus 2012

Lieve kleurtjes

Volgens mij zou zou deze 'functie' lieve kleurtjes moeten geven:

Function randombgcolor
 dim min, max, r, g, b
        min = 192
        max = 255
 RANDOMIZE()
        r = Int(((max - min + 1) * Rnd) + min)
        g = Int(((max - min + 1) * Rnd) + min)
        b = Int(((max - min + 1) * Rnd) + min)
 randombgcolor=RGB(r,g,b)
End function
Maar... hij doet het niet, dus nu snap ik het even niet meer...

Dan maar zo:

Function randombgcolor
 dim min, max, r, g, b
        min = 192
        max = 255
 RANDOMIZE()
        r = Hex(((max - min + 1) * Rnd) + min)
        g = Hex(((max - min + 1) * Rnd) + min)
        b = Hex(((max - min + 1) * Rnd) + min)
 randombgcolor = "#" & r & g & b
End function
Dat werkt wel... vreemd hoor:-)

Maar dat is hem niet geworden. Elke keer een ander kleurtje als je een antwoord 'dicht of open klapt' is ook niet alles.

Function randombgcolor(s1, s2, s3)
 dim r, b, g
     r = Hex(192 + (s1 MOD 64))
     b = Hex(192 + (s2 MOD 64))
     g = Hex(192 + (s3 MOD 64))
 randombgcolor = "#" & r & b & g
End function
Dat moet hem zijn. s1, s2 en s3 worden ingevuld op basis van unieke gegevens van de deelnemer. Die heeft dus altijd dezelfde kleur. Steeds hetzelfde en toch bij iedereen anders...:-)

Maar nog steeds niet helemaal tevreden.

Function randombgcolor(seed)
 dim r, b, g, index
 index=seed MOD 6
 IF index=0 THEN
         r = Hex(192 + (seed MOD 64))
  b = Hex(192 + (seed MOD 64))
  g = Hex(192)
 END IF
 IF index=1 THEN
         r = Hex(192 + (seed MOD 64))
  b = Hex(192)
  g = Hex(192 + (seed MOD 64))
 END IF
 IF index=2 THEN
         r = Hex(192)
  b = Hex(192 + (seed MOD 64))
  g = Hex(192 + (seed MOD 64))
 END IF
 IF index=3 THEN
         r = Hex(192 + (seed MOD 64))
  b = Hex(192 + (seed MOD 64))
  g = Hex(192)
 END IF
 IF index=4 THEN
         r = Hex(192 + (seed MOD 64))
  b = Hex(192)
  g = Hex(192 + (seed MOD 64))
 END IF
 IF index=5 THEN
         r = Hex(192)
  b = Hex(192 + (seed MOD 64))
  g = Hex(192 + (seed MOD 64))
 END IF
 randombgcolor = "#" & r & b & g
End function

Zo... dat moet dan maar.:-)