zondag 22 juli 2012

Meester

“Ik ben trots op wat ik doe en we moeten die trots uitdragen en de discussie over leren, onderwijs en lesgeven weer naar ons toe trekken.”
Jelmer Evers

Ik heb een aantal bedenkingen bij het artikel De Master Teacher. Daarbij gaat het niet om de inhoud of zelfs niet de strekking van het artikel. Dat is helemaal goed. Ik heb bedenkingen bij de ‘oplossing’ van de aangekaarte problematiek. Andere kwetteraars(1) wezen me er al op dat er vooralsnog geen oplossing voorhanden is. Daar ben ik niet mee eens.

Maar eigenlijk heb ik dat al eerder beschreven op Professionalisering en lerarenopleidingen. De belangrijkste conclusie:

Wat ik wel wil? Kleinere klassen, beter lesmateriaal, betere voorzieningen en ruimte voor leerlingen die extra aandacht nodig hebben.
Daarnaast moet er van alles, maar 't mag nooit iets kosten. Uiteindelijk mogen de leerkrachten en de docenten proberen er nog iets van te maken. Volgens mij doen ze dat helemaal zo gek nog niet, gegeven de omstandigheden.

Ik ben ook heel trots op wat ik doe en ik vind ook dat ik geweldig ben, maar ja... wat heb je er aan?:-)

(1) Dat is de spellingsuggestie van WORD voor ‘twitteraars’. Ik geloof dat ze ‘tweeps’ heten.:-)