zaterdag 23 juni 2012

Wiskundeleraar.nl

De website wiskundeleraar.nl lijkt nog het meest op het Nederlands elftal. Bij het WK deden ze het behoorlijk goed, dus 'never change a winning team'. Later blijkt dat team de grooste verliezer van het EK te zijn. Resultaten uit het verleden geven kennelijk geen garantie voor de toekomst.

Zo gaat het ook ongeveer met wiskundeleraar.nl. Het was ooit we een soort van handig bij de lerarenopleiding maar als wiskundewebsite voor mijn leerlingen lijkt het minder geschikt. Ik geloof dat een aantal leerlingen in 4havo het nog wel handig vinden, maar verder is het maar behelpen.

Nu was ik ook eigenlijk helemaal niet plan om de website in te zetten, maar na dat gepruttel met HMoodLe had ik toch wel weer behoefte aan iets dat werkt. Ik stuur met de website o.a. de iPadvriendelijke samenvatting aan. Daarnaast is de planning wel handig. Vooral als je dat ook op je mobiele apparataat kan bekijken.

Ik zit op dit moment wel een beetje in een soort gedachtekronkel. Je kunt natuurlijk niet altijd maar alles delen en dan verder maar steeds weer nieuwe dingen moeten doen zonder dat er iets tegenover staat. Ik ben persoonlijk erg blij met mijn de iPadvriendelijke samenvatting, maar moeten andere mensen daar dan ook gebruik van kunnen maken? Voor mijn leerlingen vind ik dat wel prima, maar waarom de rest dan ook? Waarom zou ik dat willen? Heb IK daar dan iets aan? Wat schiet ik er mee op? Leidt dat dan ergens toe, behalve dan dat het misschien voor anderen handig is? WTF heb ik daar aan?:-)

Nou ja, je begrijpt het al, dat soort gedachten houden me soms bezig. Dat soort gedachten heeft mij er tot nu toe overigens niet van weerhouden om er mee door te gaan, maar ik kan me ook voorstellen dat ik het op een bepaald moment voor gezien houd.

Voor wat betreft het Nederlands elftal en wiskundeleraar.nl heb ik het wel gezien, geloof ik.