woensdag 6 juni 2012

Misschien wordt het morgen beter

O, o, o... wat heeft iedereen het toch druk. Alhoewel... dat denk ik. Ik heb het druk, druk, druk... Ik denk dat ik per week zo'n 40 uur werk, meestal nog meer. Vaak ook 's avonds en in het weekend. Les, les en nog meer les, proeven nakijken, proeven maken, lessen voorbereiden, sommen maken... snode plannen smeden, dingen verzinnen, uit m'n nek kletsen, twitteren en dan nog nadenken over waar ik mee bezig ben. Ik reflecteer me een hoedje...:-)

Er is ook veel om over na te denken. Wat willen we nu eigenlijk? Hoe krijg je leerlingen aan het werk? Waarom lijkt het af en toe meer op Blijdorp dan op les? Waarom lukt het bij sommige leerlingen wel en andere niet? Hoe kan je met 31 pubers iedereen aandacht geven? Wat doe ik hier eigenlijk? Wil ik dit eigenlijk wel? We hebben wel lol, daar niet van, maar dat leren zou dat nu niet efficienter en leuker kunnen? Wat zou je allemaal niet kunnen verzinnen? Wat moet je er mee?

Ondertussen kom ik verder bijna nergens aan toe. Niet aan de websites, niet aan de muziek, niet aan al die andere dingen die ik me had voorgenomen. Ik heb wel heel erg veel zin in vakantie. Dat wel. Dat moet toch heerlijk zijn...:-)

Maar ja, docenten moeten niet zeuren heb ik gehoord. 't Is tenslotte een voorrecht, een passie, een roeping... dus hopelijk gaat het morgen wel weer. Misschien zelfs wel beter.:-)

..en toch klopt er ergens iets niet...