zaterdag 28 april 2012

The sky's the limit

Sinds vandaag heb ik een mobiele versie van de iPad-samenvatting op wiskundeleraar.nl staan. Ik was al een tijdje aan het prutselen hoe ik de website op een smartphone kon bekijken. Met jQuery gaat dat prima. Op je website op je mobiel kan je het laatste nieuws vinden.

Een volgende stap zou kunnen zijn om de functionaliteiten van de werkruimten mobiel te maken, Opdrachten maken, foto's uploaden, feedback geven, ... Je verzint het maar. Het kan allemaal, maar het moet allemaal zo simpel zijn dat iedereen dat kan gebruiken.

Ik stel me voor dat leerlingen bij een proef nog even snel kunnen kijken wat er in een hoofdstuk allemaal behandeld is, bijvoorbeeld in de tram of in de pauze. Ik kan me ook voorstellen dat leerlingen digitaal kunnen aftekenen. Ik stel me voor dat leerlingen kunnen zien wanneer de volgende proef gepland is en ik kan me zelfs voorstellen dat ik iets maak waar leerlingen zelfs tijdens de les met hun smartphone kunnen meedenken, oplossingen kunnen geven, vragen stellen en zelfs interactief over de te volgen oplossingsweg kunnen meebeslissen.

Waar houdt dat op? Nou, eerlijk gezegd? Dat houdt niet op. Wat je kan bedenken kan je maken! The sky's the limit.

Ik ga nog wel verder prutselen en fantaseren. Ik houd u op de hoogte!