dinsdag 27 december 2011

Ga wat doen

Je kunt natuurlijk wel van alles gaan roepen over 'het onderwijs' en denken dat je daarmee een soort van positieve bijdrage levert maar zo werkt dat niet. Je kunt ook van alles willen en zelfs ideeën hebben hoe dat dan moet. Dat lijkt me prima. Doe maar en schrijf er over...

Maar nu is het vakantie! Dus doe ik maar 's lekker niks. Dat is dan wel weer een positief geluid! Werken in het onderwijs is vermoeidend maar de vakanties zijn leuk. Net als de pauzes...:-)

O ja... en er is geen crisis. Als je ziet wat iedereen zo opvreet met kerst en afsteekt met nieuwjaar. Hoezo crisis? Nee, die crisis is alleen maar bedoeld als 'excuus' om de mensen die het toch al moeilijk hebben nog moeilijker te maken. Hadden ze maar rijk en gezond moeten zijn in plaats van arm en ziek. Lekker is dat. Maar dat terzijde...

En in 't onderwijs? Dat valt allemaal heel erg mee. Geen enkele reden om je zorgen te maken. Als ik zo 's om me heen kijk in mijn klassen komt het helemaal goed met Nederland:-)