zaterdag 12 november 2011

Wiskunde & Kunst

Het ziet er naar dat niemand gaat betalen voor al mijn ICT-activiteiten, leuke ideetjes en al die andere dingen die ik zo doe. Ik had me daar al bijna bij neergelegd. Vrij en onafhankelijk, maar enigszins teleurgesteld, zal ik maar zeggen.

Maar van schouderklopjes en virtuele waardering kan je niet leven. Daarom geef ik ook nog les. Zeker met het 'aanstormend lerarentekort' is er voor een wiskundeleraar altijd wel emplooi, dus als ik zou willen zou ik dat nog wel 13 jaar vol kunnen houden. Maar waarom zou ik?

Ik ga een project 'wiskunde & kunst' in elkaar knutselen, denk ik. Met de inzet van wiskundeleraar.nl. Met veel ICT-activiteiten, producten van leerlingen, een digitale tentoonstelling en nog zo wat... Dan gebruik ik die functionaliteiten van wiskundeleraar.nl ook weer 's. Dat is alleen al als 'demonstratie' misschien nog nuttig.:-) Misschien kunnen 'mensen' daar dan nog iets van leren!:-))

Zoiets deed ik natuurlijk al bij 'wiskunde en cultuur 2-3', dus ik heb materiaal genoeg. Zoiets kan je vast wel aanpasssen voor de 2e klas, zeker voor een kunstklas. Dan voeg ik daar nog 'de gulden snede' en 'perspectieftekenen' aan toe. Met dank aan @reemsteen voor de suggestie! Daar had ik nog niet aan gedacht.

Ga ik doen. Tegen beter weten in.:-)

Als de cursus goed genoeg is dan kan ik dat ook tegen betaling aanbieden aan andere docenten. Dat die docenten hun leerlingen er naar toe kunnen sturen en dat het dan voor elkaar komt. Waarom niet? Als dat dan werkt waarom zou ik dat dan niet nog meer doen... en dan lekker met de laptop aan het strand gaan zitten in plaats van zo'n muffig klaslokaal met 31 van die springende pubers... over hormonen gesproken:-)

Leuke uitdaging: hoe word je de eerste digitale docent van Nederland?:-)