maandag 8 augustus 2011

't Is wat...:-)

Als ik een week mijn mailbox op mijn Macbookje niet open dan krijg je pas een goed idee wat je normaal allemaal te verwerken krijgt. Er staan zo'n 84 berichten ongelezen te wezen. Dat klopt niet want ik heb ze wel gelezen of preventief geruimd. En dan is het nog wel vakantie! Nou ja!:-)

De meeste berichten zijn 'undeliverable mail'. Uit Rusland. Kennelijk ontsnappen die aan het spamfilter van Xs4all. In Outlook markeer ik gewoon alle .ru-berichten als SPAM.

Nog leuker: berichten van ABN Amro Bank. In dit geval 2 augustus, 5 augustus, 8 augustus... dus de volgende zal wel op 11 augustus komen. De mailserver van de hogeschool vermeldt in de titel wel dat het op ---SPAM--- gaat, maar stuurt de rotzooi toch door. Nou ja, ze doen maar. Echt werken gaat het niet, denk ik...:-)

Daarnaast is er wat familieoverleg over de jaarlijkse broers-en-zussen-dag. Dat is wel leuk en een mooie gelegenheid om de restaurantbonnen te verzilveren zonder dat je daarvoor nog iets speciaals moet doen. Ik had ze eigenlijk al weg willen gooien, maar op deze manier hebben we er misschien dan toch nog iets aan.

Maar verreweg de meeste e-mailtjes zijn van mezelf. Dat lijkt wel een beetje stom, ergens, maar 't is vreselijk handig. Als ik op een pagina van één van de websites een foutje tegenkom kan ik via een knopje heel handig een mailtje sturen naar mezelf. Het maakt dan niet uit of ik op de IPad zit of mijn Macbookje, mijn laptop of anderszins. Titel en link naar de betreffende pagina worden automatisch meegenomen en dat ziet er dan bijvoorbeeld zo uit:
Misschien is het leuk om ook de reacties te laten zien!
foutje ontdekt op http://www.wisfaq.nl/showrecord3.asp?id=65455
Verstuurd vanaf mijn iPad
Eenmaal gearriveerd in mijn mailbox kan ik dat dan ergens anders rustig eens bekijken en verwijderen als de werkzaamheden voltooid zijn. Je krijgt op die manier nog 's wat gedaan.

Daarnaast was er weer 's een mailtje van een volstrekt onbekende student c.q. opleiding omtrent studievoortgang en herkansing. Verkeerd verbonden, zullen we maar zeggen. Vroeger reageerde ik daar nog wel op, maar tegenwoordig laat ik dat maar.

Kortom: selecteren en verwijderen! Heerlijk...:-)