donderdag 14 juli 2011

Hoe sluit je een website?

I'm getting the idea, I haven't got a clue.
As my fabulous career ends up dead in the gutter
the stars are shining down right on cue.

Ik ben bezig een eind te maken aan wiskundeleraar.nl. Na 7 jaar trouwe dienst komt er een einde aan de website. Ik ben wel goed, maar niet gek. Zelfs Gekkie Henkie heeft er schoon genoeg van.:-)

De docenten en studenten van lerarenopleiding wiskunde zullen volgend jaar waarschijnlijk in N@tschool verder prutsen. Daarmee gaat een (langgekoesterde) wens van het management en een aantal collega's in vervulling. Ik ben (ergens) nog wel een beetje benieuwd hoe 't zal gaan! Ik weet ook niet waarom. Uiteindelijk zal het wel mee vallen, ergens...:-) Het wordt natuurlijk nooit meer zo leuk als het was, maar men kan niet alles hebben.

Het is voor iedereen, hoop ik, inmiddels helder dat het per 1 september definitief uit is met de pret. Laat dat duidelijk zijn. Ik wil zelf natuurlijk nog wel gewoon alles gebruiken wat ik zo bedacht, gebouwd, uitgevoerd en geschreven heb. Het is tenslotte mijn 'persoonlijk leeromgeving'. Alleen al uit historische of sentimentele overwegingen zou dat al zinvol zijn. Je maakt wat mee...:-) Bovendien is het nog maar de vraag of ik de website (op termijn) niet ga inzetten bij mijn nieuwe baan. Sterker nog: volgens mij ben ik daar al druk mee bezig.

Inmiddels ben ik wel veel wijzer geworden, denk ik. De volgende keer bedenk ik me wel een paar keer voordat ik iedereen maar een beetje gebruik laat maken van de GRATIS voorzieningen. Dat 'afsluiten', zonder dat je daar zelf last van hebt, is nog wel een aparte kunst. Maar dat gaat wel lukken. Voorlopig gaat het goed...:-)

Per 1 september 2011 krijgt de website een andere bestemming. Wat die bestemming precies moet worden is nog niet helemaal duidelijk, maar er komt vast wel weer iets...