woensdag 22 juni 2011

Wiskunde is leuk!

Eén van de aardigste opbrengsten van de opdracht 'wat is een goede wiskundeleraar?' is de vermelding dat je als wiskundeleraar gevoel voor humor moet hebben. Ik heb daar over na zitten denken en zo 's gekeken naar mijn eigen wiskundeleraren. Dat is nog niet zo makkelijk want dat zijn er nogal wat. Maar ik denk dat het wel klopt!

't Is wel bizar dat een GOOGLE-zoekopdracht wiskunde en humor kennelijk naar deze pagina moet leiden. Dat zegt, denk ik, meer over de rest dan over mij:-)

Maar misschien werkt dat ook wel zo. Ik heb wel vaker moeten constateren dat studenten over een cursus zeggen 'het ging nergens over, maar 't was wel gezellig'. Ik ben daar niet blij mee, maar 't is beter dan het nergens over ging en ook nog 's heel erg ongezellig was.:-)

Nou ja. Al met al? Ik weet het ook niet helemaal precies. Maar een vergelijking oplossen en dat dan de leerlingen echt lol hebben, kan dat? Ja hoor, dat kan!:-)