vrijdag 3 juni 2011

Wiskunde en leergebieden

In het kader van 'doe nog 's een cursus' lopen er op dit moment twee cursussen 'wiskunde en leergebieden'. Eén in de voltijd en één in de deeltijd. In principe zijn de cursussen exact hetzelfde. Grof gezegd komt het er op neer dat de studenten de opdrachten inleveren via de website en wel zo dat iedereen elkaars werk kan zien.

Ik kijk het zo'n beetje na:
VOLTIJD
Je hebt nu 337 opdrachten van de 667 opdrachten nagekeken (51%)
Er zijn in totaal 29 deelnemers.

DEELTIJD
Je hebt nu 478 opdrachten van de 782 opdrachten nagekeken (61%)
Er zijn in totaal 34 deelnemers.

Eigenlijk kan je 't geen nakijken noemen. Ik keur het 'goed' of ik keur het 'af'. Ik lees natuurlijk alles en bekijk alles maar ik probeer me er (in principe) niet te veel te bemoeien. Daarbij val ik wel 's door de mand in die zin dat sommige studenten niet echt antwoord geven op de vraag of zich niet aan de opdracht houden.

Het is wel een beetje jammer dat de interface niet bij alle browsers helemaal doet wat ie bij internet explorer doet. Daardoor ben ik ook meteen een webeditor geworden. Dat heb ik wel vaker gedaan dus echt erg is dat niet, maar 't is natuurlijk wel werk.

Maar leuk is het wel. Ik vind het in ieder geval zo leuk om te lezen wat iedereen zo roept, verzint en kwijt wil. Als dat geen co-creatie is dan weet ik het niet meer.

De groepsgrootte maakt het bij sommige opdrachten moeilijk om nog origineel en aanvullend te zijn, denk ik. Dat is wel jammer ergens. Jammer is ook dat bij de bijeenkomsten het toch lastig praten is met zoveel mensen tegelijk. De presentaties gaan wel, maar ergens heb ik het gevoel dat dat beter moet kunnen.

Maar goed. Als experiment vind ik (tot zover) wel geslaagd. Het is in ieder geval weer 's iets heel anders! Ik ben benieuwd wat de studenten er van gaan zeggen bij de cursusevaluatie. Wat een vak hè?:-)