zondag 26 juni 2011

't Is hier fantastisch...

Het is goed wonen in Den Haag. Maar de laatste tijd hebben we hier wel te maken met randgroepjongeren, diefstal en nog wat andere merkwaardige verschijnselen. Uit onverwachte hoek:-)

Ik woon net op de rand van het centrum van Den Haag. Onder ons balkon bevinden zich sinds een aantal weken een aantal jonge meerkoeten. Deze 'randgroepjongeren' hebben, net als hun ouders, een behoorlijk grote bek en maken af en toe een hoop herrie. Het is wel leuk om te zien hoe snel ze leren. Het zijn inmiddels competente duikers aan het worden.

We hebben ook regelmatig hoog bezoek in de vorm van Meneer Jansen:


's Avonds vliegen hier zelfs vleermuizen rond en heel af en toe komt er een vos langs, dus ik bedoel maar: de natuur is leuk, maar 't is me nog niet helemaal duidelijk waar de stad begint en de natuur ophoudt:-))

Dat alles heeft er van alles mee te maken dat de natuur zich gewoon aanpast. Het mooiste voorbeeld daarvan is dat ik vandaag beroofd ben door een meeuw. Even een haring eten op het buitenhof? Leuk plan, een mooie entourage maar niet zonder gevaar. Ik wou net een hap nemen toen, in eens met een 'sjak', de verdekt opgestelde meeuw de haring uit mijn hand hapte en er mee vandoor ging. Met een bijna wiskundige nauwkeurigheid...:-)

We waren gewaarschuwd maar ik dacht altijd dat dit voor toeristen was, maar die meeuw maakt geen onderscheid:-)