maandag 9 mei 2011

Trekkracht en breuken

Als je definitief besloten hebt om iets anders te gaan doen dan valt er in één keer heel veel van je af. Dat is een indicator in hoeverre je de goede beslissing genomen hebt. Je laat natuurlijk ook van alles achter je. Voor veel dingen is dat erg jammer, maar voor andere dingen is dat nu juist ook wel erg prettig. Voor sommige dingen is het dan ook helemaal afgelopen. Ik moet zeggen: dat is niet onprettig!

bron:wikipedia

Een tijdje geleden kon deed ik nog de nodige water bij de wijn: 'ok, ik zal niet moeilijk doen, ik zal me maar flexibel opstellen' en meer van dat soort dingen. Er moet tenslotte gewerkt worden, maar toen zat er nog 'rek' in. Ik zat toen nog in de elastische fase.:-)

Nu is daar natuurlijk geen sprake meer van. De vloeigrens is ruimschoots overschreden. Er is een 'onherstelbare breuk' ontstaan, we mogen wel zeggen een 'onverenigbare breuk'. Vanaf nu gewoon de poot stijf houden, zou ik zeggen. Het is niet meer mijn probleem. Waarschijnlijk is dat ook de enige manier...:-)

Mogelijke reacties:
  • Dat is wel een beetje laat, vind je ook niet?
  • Dat kan je wel willen, maar zo werkt dat niet!
  • Nou nee, bedankt!
  • Ik ben erg benieuwd!
  • Dat is misschien wel een probleem maar toch zeker niet mijn probleem!
  • Dat is opmerkelijk! Ik geloof dat ik op tijd weg ben.
  • Ja zeg. Ik ben gekke henkie niet!