woensdag 16 maart 2011

Office 2010

Ik heb al een paar weken last van een vervelende fout in Windows/Office. Om onduidelijke redenen raakt mijn Office 2010 in een soort van 'geestelijke verwarring', zullen we maar zeggen. Je krijgt dan foutmeldingen als:
De toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie naast elkaar onjuist is. Raadpleeg het gebeurtenislogboek Toepassing voor meer informatie.

't Heeft iets te maken met SideBySide, maar waar dat vandaan komt en wat je er aan moet doen is niet geheel duidelijk. Op allerlei fora wordt van alles gesuggereerd, maar 'echt' een oplossing heb ik niet kunnen vinden. Ik doe dus af en toe een systeemherstel en dat doet ie wel weer een tijdje, maar handig is dat niet. Dat moet beter kunnen.

Mijn oplossing?
  • Na het 'zoveelste systeemherstel' heb ik bij een werkende configuratie het register HKEY_LOCAL_MACHINE|Software|Microsoft|Windows|CurrentVersion|SideBySide geëxporteerd als 'sidebyside.reg'.
  • Als het fout gaat kan je dat bestandje even weer in het register terug zetten (klikkerdeklik op sidebyside.reg)
  • Klaar is Klara.
Tja... dat Windows... wordt dat nog wat?:-)