dinsdag 15 maart 2011

Mac

Dat is best handig. Naast je PC een Mac voor Twitter, Maple 14, E-mail, iTunes, ... Dan kan je je op je PC bezig houden met het 'echte' werk en kan je tussendoor je post lezen als je zin hebt, iets uitrekenen, muziekje aan en volgen wat er zo getwitterd wordt. Allemaal in de periferie van je aandachtsveld, zullen we maar zeggen. Handig...

Ondertussen heb ik al weer 't een en ander aan programma's op de Mac geinstalleerd: Chrome, Geogebra, Maple, Office, Tweetdeck, MathType, Google Earth,... Dus ik kan voorlopig verder. Ik ben natuurlijk pas echt te tevreden als ik alles kan wat ik eerst kon en het liefst nog sneller en handiger en mooier... beter...:-)

Ik ben wel blij met mijn 'forward delete' onder de ejectknop. Die miste ik toch wel. Ik ben er nog niet helemaal achter hoe dat allemaal werkt met dat toetsenbord. Misschien moet ik toch de handleiding 's lezen...:-)

Ook handig is een programma dat mijn prullenbak ontdoet van een mapje 'recovered' waarvan niemand weet waar dat vandaan komt, maar schijnt een soort van foutje te zijn...:-)

Ook mooi is dat ik via Mac mijn bestanden en printer op het netwerk prima kan bereiken. Op mijn PC heb ik echter Mac nog niet kunnen vinden... maar dat zal ook wel kunnen. Voor de rest is er nog een wereld te ontdekken.

Maar op de goede weg...