woensdag 19 januari 2011

Vakken in blok 3

In blok 3 ga ik de volgende vakken doen:

Statistiek 1-3 voltijd
In december 2010 heb ik de cursus vernieuwd. Een andere opzet, vernieuwde leerroute en dito reader, antwoorden... Ik ben zelf erg in mijn nopjes met de 'toets in tweetallen' en de kennismaking met 'opzet van een onderzoek'.

Vakproject wiskunde en ICT voltijd
In deze cursus draait alles om de vraag ‘Wat kun je als docent in de wiskundeles en daarbuiten met ICT?’. In de cursus Vakproject wiskunde & ICT krijg je voorbeelden te zien van verschillende manieren waarop je dat kan doen.

Wiskunde en cultuur 2-3 voltijd
In aansluiting op wiskunde en cultuur 2-1 en 2-2 gaan we in deze cursus kijken naar wiskunde en kunst. In schilderijen en tekeningen kan je wiskundige patronen ontdekken, maar zijn die er door de kunstenaar opzettelijk ingelegd?

Functies van meer variabelen voltijd jaar 3 en 4 en deeltijd jaar 3
Deze analysemodule is een uitbreiding van het VWO-programma. Waar bij analyse tot nu toe het onderzoek van functies beperkt bleef tot functies van één variabele, bekijken we nu functies van twee en meer variabelen.

Volgende week is er een toetsweek, daarna een hertoetsweek en dan mogen we weer. Ik heb er al helemaal zin in...:-)