maandag 24 januari 2011

De grafische rekenmachine

Terwijl heel wiskundig Nederland toch wel zo'n beetje genoeg heeft van de grafische rekenmachine begin ik het steeds leuker te vinden. Vooral als het om het programmeren gaat. Je kunt daar zoveel aardige dingen mee doen en je kunt er een hoop van leren! Dat is weer 's wat anders.

Op WisFaq hebben er van alles over verzameld, maar ik geloof dan HENKS HOEKJE met z'n boekjes wel ongeveer het je van het is. Ik moet dat boekje Experimenteren met rijen ook maar 's ernstig doorbestuderen, denk ik... 't Ligt tenslotte niet voor niets voor mijn neus:-)

Zo zie je maar, oude liefde vergaat niet. Had je mijn rekenmachine museum al 's gezien? 't Is een museum van niks, maar wel gevuld met goede herinneringen.:-)

Die rekenmachine op het plaatje is de TI-30 van Texas Instruments. Die gaf zelfs licht in het donker.:-)