woensdag 8 december 2010

Oud nieuws

Elke keer weer inpirerend allemaal. Docenten en studenten moeten gaan samenwerken en het onderwijs moet anders en daarbij moet ICT een grote rol gaan spelen. Bla bla...

Allemaal waar natuurlijk, maar dat kan toch al? Dat doen we toch al? Wat wil men ons nu wijsmaken? Volgens mij komt het neer op verkopen van oud nieuws. Alsof het onderwijs een winkeltje begint waar ze 'oude kranten' verkopen. Nieuwe kranten zijn te duur, maar iedereen moet wel de krant lezen dus gaan we oude kranten verkopen!

Maar praten helpt niet natuurlijk, je moet iets doen. Ondanks alle enthousiame en inspiratie zal er uiteindelijk iemand iets moeten doen. Er is geen markt voor oude kranten en dat is ook niet wat je moet willen. Je moet zelf nieuws maken! Maak zelf een krant. Probeer het onmogelijke!

Ik weet 't niet. Je kunt niet jarenlang elke keer weer met iets geweldigs aankomen zetten terwijl de voorgaande edities mislukt zijn. Op een bepaald moment gelooft niemand je meer. Ik denk dat uiteindelijk de financiering niet deugt. Er worden projecten gefinancieerd, opgestart en afgebroken. De opbrengsten waren nuttig, we hebben er een hoop van geleerd maar 't heeft uiteindelijk niet geleid tot enige gedragsverandering van de beoogde doelgroep.

Dus wat dan? Geen idee! Maar he!? Dat is ook niet mijn zaak toch? Ik constateer, evalueer en denk er het mijne van. Ik vind het allemaal maar niks.:-)

In verband met de nieuwe richtlijnen zijn de gratis adviezen verwijderd. Advies nodig? Vraag een offerte aan!:-)