zondag 14 november 2010

Je kunt beter je mond houden

Soms vraag je je wel 's af waar iedereen mee bezig is. Zo schijnen wij regelmatig te moeten vergaderen. Ik weet niet waarom. Om elkaar weer 's te zien? Dan kan je beter iets leuks gaan doen. Vergaderingen kan ook, maar dan moet dat wel zin hebben. Daar zijn natuurlijk wel wat handige tips en nuttige suggesties voor te bedenken!

Maar daar gaat het natuurlijk helemaal niet om. Ik ben gewoon dom geweest. Ik heb steeds gedacht dat communiceren belangrijk was. Je collega's en je leidinggevende op de hoogte houden van de dingen die je doet, waar je je zorgen om maakt en dat soort grappen. Je mening over zaken en omstandigheden die misschien niet zo goed gaan ventileren. Dingen delen en beschikbaar stellen.

Maar dat is natuurlijk onzin. Je moet gewoon zoveel mogelijk zwijgen en de dingen voor jezelf houden. Voldoe gewoon aan de gestelde randvoorwaarden en zorg dat je de toegedeelde taken zo'n beetje acceptabel uitvoert en je verder maar niet al te veel aantrekken van de rest. Gewoon een 'low profile' aanmeten. Vooral niet reageren! Zwijg waar je kan zwijgen. Stribbel gewoon lekker mee zoals de rest.

Stom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. Dat ga ik maar 's doen.:-)