woensdag 10 november 2010

Het nieuwe werken (3)

Dat 'nieuwe werken' is echt geweldig. Ik heb deze week al meer dan 12 uur gewerkt. Morgen nog even toetsen doen en zo... en dan zit het er al weer op. Mooi!

De reader Analyse+ deel 1 met uitwerkingen is klaar, ik heb opdrachten nagekeken en nog zo wat... Al met al ben ik niet ontevreden.

Blok 1 werd toch wel een beetje overheerst door 'ICT en onderwijs' zullen we maar zeggen. Vakken als 'vakproject en wiskundeonderwijs' en 'internet en wiskundeonderwijs' hebben een hoog ICT-gehalte. Veel opdrachten en die moeten ook allemaal worden nagekeken en van passende en vooral prompte feedback worden voorzien.

Vakproject wiskunde & ICT
Je hebt nu 519 opdrachten nagekeken. Er zijn in totaal 42 deelnemers.

Internet en wiskundeonderwijs voltijd
Je hebt nu 331 opdrachten nagekeken. Er zijn in totaal 26 deelnemers.

Ik schrijf tijd en wat denk je? Waarschijnlijk heb ik dit blok ongeveer 24 uur te veel gewerkt. Dat is niet gek. Dus kennelijk werkt dat wel! ICT werkt!:-)

Dat is wel het mooie van 'het nieuwe werken'. Het gaat er niet om wat je zegt maar om wat je doet. Ik geloof dat ik toch wel meer van de praktische uitvoering ben dan van het uitjenekkletsen, meer een soort doedenker dan een een prater... Lekker een muziekje aan, geen mensen die aan je hoofd zeuren, biertje erbij... wat wil je nog meer?

Daar houd ik 't maar bij... lang leven het nieuwe werken!:-)