maandag 13 september 2010

Word 's wakker!

Ik zit weer 's te suffen. Wat lees ik op wikiwijs:
Om ervoor te zorgen dat zo veel mogelijk adviezen en commentaren van docenten verwerkt zijn in de nieuwe versie, is er de afgelopen maanden hard gewerkt door onder anderen interactieontwerpers, gebruiksvriendelijkheidsexperts, vormgevers, projectleiders en programmeurs.
Hard gewerkt? Dat geloof ik wel. Waarschijnlijk niet voor 'niets'! Deze interactieontwerpers, gebruiksvriendelijkheidsexperts, vormgevers, projectleiders en programmeurs zullen toch wel betaald worden mag ik aannemen?

Maar hoe zit dat dan? Die docenten moeten 'gratis' hun lesmateriaal ter beschikking stellen en vertellen wat het 'ding' moet doen en daarna ook nog 's controleren of het allemaal werkt en dat dan op het forum gaan zetten en bespreken en zo? Of zouden we zelfs ideeën moeten aandragen om de zaak te verbeteren?

Er zitten dus nu mensen geld te verdienen om het mogelijk te maken allerlei leerobjecten rond te pompen. Een aantal van die 'dingen' is van mij! Gratis te verkrijgen op het Internet! Maar als andere mensen daar dan geld aan gaan verdienen is dat niet een beetje krom? Volgens mij is dat heel krom!

"I hope that while so many people are out smelling the flowers, someone is taking the time to plant some."
Herbert Rappaport