donderdag 9 september 2010

Verslag eerste 'echte' werkdag

Vanmiddag begonnen met 'Taal van de wiskunde 1'. 't Wordt steeds gekker. Nu al 40 studenten!? Ik weet of er wel 's onderzoek gedaan is naar de optimale groepgrootte, maar 40 is het niet. 't Was wel weer gezellig maar echt 'ideaal' vind ik het niet. Vrijdag maar 's een taaltoets doen. Dan piepen ze wel anders...:-)

Het opstarten van het 'Vakproject wiskunde & ICT deeltijd' was wel leuk. Ik geloof dat het wel duidelijk is wat de bedoeling is. Beetje meer studenten dan PC's geloof ik... maar veel opdrachten ingeleverd. Ik heb wel 't idee dat het inleveren via het nieuwe bestandsbeheer wel een stuk eenvoudiger gaat dan via de hogeschoolmapjes. Het nakijken gaat ook wel lekker... Morgen kijk ik de opdracht 'De mini beroepkeuzetekst' nog even na en dan ben ik even helemaal bij. Dat is ook wel 's aardig...:-)

Maar het meest wonderlijke is wel een cursus geven die niet lijkt te bestaan. Het vak staat wel ingeroosterd en de studenten zagen er toch wel 'echt' uit maar 't schijnt dat in Osiris of in het keuzeprogramma de keuzecursus 'De grafische rekenmachine deeltijd' niet echt bestaat. Het bedrijfsbureau schijnt van niets te weten.

Achteraf begrijp ik ook waarom we in de collegezaal zitten. Als een cursus niet bestaat weet je natuurlijk niet hoeveel studenten er komen. Met een collegezaal kan het dan bijna niet mis gaan, maar volgens mij hadden we best in een 'normaal' lokaal gepast, maar ik vond het best wel een aardig lokaaltje dus ik ga er niks van zeggen...:-)

Verder gaat het wel. Ik heb er in ieder geval weer een hoop lol in en ik heb er veel zin in, dus het komt misschien allemaal wel goed. 't Is tenslotte maar hobby. Hopelijk blijft dat zo...:-)
  • Dit is dan ook meteen het allerlaatste weekverslag!