zondag 12 september 2010

Momenten van inzicht

Wij proberen hier in 'huize weltevree' altijd 'dingen' te verbinden die ogenschijnlijk weinig met elkaar te maken hebben.

Zo zit ik al een paar dagen te denken aan de overeenkomsten en verschillen tussen een studiereis naar Finland van ons MT en de PvdA'er: Peperdure dienstreis 'geestelijk verrijkend'. In Finland zijn (dacht ik) alle leraren universitair opgeleid. Dat zou in Nederland natuurlijk ook wel kunnen (en misschien nog niet eens zo'n gek idee!?). Maar ja, dan kan je die 'lerarenopleidingen' wel opheffen.

Aan de andere kant doen ze in Finland (dacht ik) erg leuke dingen met ICT. Een mogelijk opbrengst van zo'n studiereis zou kunnen zijn dat nu eindelijk de lerarenopleiding 's gaat investeren in ICT die werkt. Maar tegelijkertijd opheffen en meer investeren in ICT? Dat is ook vreemd, dus ik ben 's benieuwd...

Maar daar wilde ik het helemaal niet over hebben...:-)