dinsdag 28 september 2010

Hamburgers en N@tschool

Verreweg de zinvolste opbrengst van deelname aan het 'homo zappiens'-project #hzap08 zijn de lunches met F. Meestal proberen we bij een eerste bezoek aan een eetgelegenheid als eerste de 'hamburger' uit. Als dat goed is dan is de rest meestal ook wel goed. Het is in die zin een soort 'kritiek voorbeeld', net als de Petersen-graaf in de grafentheorie. Zie ook uit de oude doos

Uiteindelijk hebben al die hamburgers ook nog geleid tot een eigen recept voor een hamburgertje. Hier in huize weltevree zijn ze daar erg blij mee...:-)

Ik ben langgeleden ELO-beheerder van N@tschool geweest. Sinds dat ik daarmee gestopt ben is er bij sommige mensen op de lerarenopleiding 'het idee' ontstaan dat ik iets tegen N@tschool zou hebben. Dat is natuurlijk een rare veronderstelling, want wat heeft dat voor zin? Ik ben ook tegen slecht weer als ik op vakantie ben en tegen allerlei ouderdomsverschijnselen. Maar ja... wat schiet je er mee op?

Ok, ik gebruik 't niet. Ik heb 't ook niet nodig en misschien wil ik 't ook wel niet. Als je er dan toch 's iets van zegt dan kan 't je gebeuren dat je er op gewezen wordt dat sommmige docenten heel erg blij zijn met N@tschool. Ik heb daar geen moeite mee. Er zijn tenslotte ook mensen die eten bij MacDonalds...:-)

...en dat laatste was (achteraf) leuker dan ik dacht. Mijn eigen hamburgertje is 'echt' vele malen lekkerder dan die kleffe meuk van MacDonalds.:-)

Ik denk alleen dat MacDonalds en N@tschool verder weinig last zullen hebben van de binnenpretjes van een wiskundeleraar. Dat is wel te hopen...:-)