zaterdag 4 september 2010

Goedemorgen

Op de A4 is een tankauto met zoutzuur gekanteld. De file is inmiddels opgelost.

Soms droom ik wel 's dat ik wakker word en dat ik dan ineens verplaatst ben in de tijd. Gewooon 10 jaar terug in de tijd, zodat alles weer opnieuw begint. Ik ben altijd blij als ik dan 'echt' wakker ben. Maar de rest van de dag blijf je dan meestal wel een beetje rondlopen met een merkwaardig gevoel. Soms komt het gevoel later weer naar boven:
"Volgens hem zijn scholen zich de afgelopen jaren bewust geworden van de meerwaarde van ict voor het onderwijs. Het verankeren van ict-beleid in een beleidsplan ziet hij als een professionalisering van het gebruik van ict in het onderwijs."
bron
Heb je dat gelezen? ICT in het onderwijs zou wel 's meerwaarde kunnen hebben! Nou ja, dat verzin je toch niet!?

't Is ook bijna niet te geloven. We gaan beleidsplannen maken. Geweldig! Dat is het natuurlijk!
"Volgens Maes is de tijd van amateurisme voorbij en leggen veel scholen hun ict-plannen nu vast in een beleidsplan. Hij zegt dat de belangrijkste aandachtspunten om ict in te zetten in het onderwijs visie, de ict-infrastructuur, professionalisering van docenten en de inzet van digitale leermiddelen zijn."
bron
Dat is werkelijk een hele nieuwe kijk op de zaak en wat een verfrissende aanpak!

Ik weet het niet, maar ik voel me in eens 10 jaar jonger! Ik denk wel dat hier en daar sommige mensen een MEMO gemist hebben, maar vooruit maar. We komen er wel. Het duurt alleen nog even.