maandag 7 juni 2010

Gebleekte badmuts

Op profielen (onafhankelijk opinie- en informatieblad van de Hogeschool Rotterdam) staat een poll:

"Woensdag zijn de verkiezingen. Naar welke partij gaat jouw stem?"

Op dit moment zo'n 67 reacties met de PVV met 10 stemmen in de meerderheid. Dat was kennelijk de moeite waard om over te twitteren. Met zo'n 28.500 studenten is het aantal van 67 reakties nu niet direct een 'grote opkomst' te noemen.

Op het lijstje staat 1 persoon (1.5%) die niet gaat stemmen. Dat ben ik. Ik ga niet mee doen aan die flauwekul. Laten we nu toch gewoon eerlijk zijn. Die verkiezingen dat is toch gewoon een groot theaterstuk. Daar moet je toch gewoon niet aan mee willen doen. Het feit alleen al dat er mensen zijn die serieus overwegen om te stemmen op die gebleekte badmuts uit Venlo moet je toch aan het denken zetten. De reden van het succes van de PVV zit 'm niet in de PVV maar in het falen van die andere partijen.

Ik heb natuurlijk wel een lijstje gemaakt en de stemwijzer ingevuld. Maar als ik zo ga strepen blijft er gewoon niks over. Het is allemaal niks. Weg ermee! Laat ze maar lekker verder knoeien.

't Gaat lekker toch? Tot zover mijn bijdrage aan de trivialisering van de politiek. De volgende keer het 'andere thema'. Dat is de debilisering van de samenleving. Ik weet het niet... Ik ben bang dat het emigreren wordt.