donderdag 13 mei 2010

Problemsolving

Ik ben al een tijdje van plan om voor wiskundeleraar.nl een soort afvinklijst te bedenken voor opdrachten. Voor het Vakproject wiskunde had ik al 's zoiets in elkaar geknustseld, maar het zou leuk zijn als dat met elke werkruimte zou kunnen. Dat kon nog niet omdat dit (zeg maar) op maat gemaakt was en niet bruikbaar voor andere werkruimten.

Ik had eigelijk niet zo veel zin om weer alle opdrachten, de beoordelingen en de feedback weer in een nieuwe database te moeten zetten. Dat is zo'n gedoe. Dan moet je weer van alles gaan maken. Dus ik heb er nog een tijdje over na zitten denken.

Maar... ik geloof dat ik het probleem inmiddels heb opgelost. Als je bij een pagina met opdrachten nu aangeeft dat het om een opdracht gaat dan kan je in een database best een item maken met het nummer van de werkruimte, het studentnummer, een status (en beoordeling) en eventueel ruimte voor feedback. Als student kan je dan een opdracht aanvinken om na te kijken, als docent een beoordeling geven en feedback geven en vervolgens als student zien dat de opdracht gedaan is en goed- of afgekeurd. Probleem opgelost!

Een student kan dan op de pagina na beoordeling de feedback gewoon op de pagina van de opdracht zien en eventueel via een annotatie ook nog reageren als hij/zij dat zou willen!? Dat is misschien ook nog iets...:-)

Zo zie je maar weer. De meeste problemen lossen zich t.z.t. vanzelf op! Je moet zoiets ook niet forceren. De hersenen werken wel door... het idee komt dan vanzelf. Nu nog even maken... maar dat doe ik dan pas na blok 4. Uiteraard moet ik dat weer gaan combineren met het nieuwe bestandsbeheer.

Ik ben benieuwd....:-)