vrijdag 30 april 2010

Weekverslag week 17

Deze week gestart met blok 4. De toets van statistiek van de minor van de vorige keer was 'confronterend'. Dat was moeilijker dan we dachten? Waarschijnlijk wel ja, maar dat is juist goed denk ik. Nu niet vergeten om nog een toets te maken...:-)

Het gaat deze week niet meer lukken om een fatsoenlijk plan te maken voor het HAVO-pro-project. 't Wel jammer want de opbrengsten tot zover waren wel herkenbaar. Als we nu 's gewoon wat meer tijd zouden hebben zouden we misschien best een doorwrocht plan hebben kunnen bedenken. Zo'n termijn van een maand lijkt misschien wel iets, maar met alle werkweken, vakanties, toetsweken en zo is er gewoon niet genoeg tijd.

Gisteren voor 't eerst de hele avond les in de deeltijd. Zeg maar van half zeven tot tien uur met ergens een soort van 20 minuten pauze waarvan er effectief 10 minuten over blijven voor een 'frisse neus'. Nu is les in de deeltijd altijd al intensief (vind ik) maar drie en een half uur achterelkaar? Volgens mij is dat niet gezond. Ik word er in ieder geval behoorlijk moe van. Dat 50-minutenrooster is wel een voorbeeld van de zoveelste stupide maatregel vind ik.

Nog idioter is dat de les tot 10 uur duurt en er om 3 minuten voor 10 een soort van brandalarm afgaat. Waarschijnlijk is dat bedoeld als aansporing het gebouw te verlaten. Dat is vreemd als de les nog niet is afgelopen! Wat is dat voor een gedoe? Gelukkig waren de meeste studenten al naar huis...:-)

Ik ben nog steeds een beetje aan het nadenken over een thema voor 'het experiment' bij 'wiskunde en leergebieden'. Volgend jaar ga ik denk ik een ontwerpopdracht doen, maar dit jaar nog even niet. De eerste les is pas op 21 mei dus 't kan nog even.

Al met al schiet het wel aardig op. Eerst maar 's meivakantie vieren en met een beetje mazzel heb ik vanaf 6 juni al zomervakantie...:-)