vrijdag 16 april 2010

Professionalisering

Meestal lees ik e-mails met het woord 'professionalisering' niet. Het gaat meestal nergens over behalve dan de boodschap dat je als docent moet professionaliseren. Ik weet nooit precies wat 'men' daar mee bedoeld. Doe ik iets niet goed? Heb ik een memo gemist? Wat is de bedoeling?

Maar in het laatste aanbod staan een aantal suggesties. Ik zal 's even kijken of ik daar iets mee kan:

Er is o.a. nog plaats bij de cursussen:

- Stemgebruik voor de docent
- Training ter voorkoming van RSI/CANS
- Timemanagement
- SmartSite
- Perfect Nederlands
- Verzuim procedures en wetgeving

Tja... 't is treurig. Na 21 jaar doet mijn stem het nog, dus dat zal 't probleem niet zijn. Als ik RSI zou krijgen (bestaat dat dan?) dan had ik dat toch al wel moeten hebben inmiddels. Timemagagement is volgens mij een eufemisme voor professioneel de kantjes er van af lopen. Daar ben ik heel erg goed, dus dat heb ik zeker niet nodig. Ik heb er ook geen tijd voor. SmartSite? Dat moet je niet willen, denk ik. Perfect Nederlands? Dat zou leuk zijn, maar in 't algemeen heb hun daar meer moeite mee, zullen we maar zeggen... Ik denk dat 'verzuim procedures' één woord is dus moet er iemand eerst maar 's die cursus 'perfect Nederlands' doen. Bovendien zou ik niet weten waar dat over gaat, dus heb ik 't zeker niet nodig.

Kortom: mijn professionalisering moet nog maar even wachten. Dus ik prutsel voorlopig nog maar even verder. Ik geef toe, erg professioneel is het niet, maar ja... je moet toch wat.