zaterdag 17 april 2010

Daar was ie weer...

Ik had ooit een GRATIS emailadres bij Net@adress 'for live'. Ik had er zelfs een T-shirt van, geloof ik. Totdat het niet meer gratis was...

Toen kregen we GRATIS Blackboard bij Kennisnet. Ook leuk tot het moment dat het niet meer gratis was.

Zo was er ooit GRATIS Collegenet met interessante vragen als:

"ik heb een vraagje..
hoe kun je het beste wiskunde leren?
ik heb vrijdag toets,, en ik moet een goed cijfer halen..
dus hoe leren jullie wiskunde??
en halen jullie er hoge cijfers mee..
alvast bedankt.. "

Totdat het niet meer gratis was...

Nu is het de beurt aan NING. 't Was geinig en GRATIS, maar dat 'gratis' gaat er uit. Op zich zou je natuurlijk voor NING kunnen gaan betalen, maar op de een of andere manier voel ik daar niets voor. We gaan gewoon niet betalen voor iets wat we gratis kunnen krijgen. Ik geloof dat dit soort dingen in 'eigen beheer' toch verreweg het prettigst is.

Het wordt tijd om naar iets anders uit te gaan kijken. Zei er niet iemand dat cursussen met ICT geen lang leven beschoren zijn? Nou wel aan, het bewijs is weer geleverd. Tada!

Nee, jongens en meisjes er bestaat niet zoiets als GRATIS. Het kan een tijdje goed gaan, maar uiteindelijk betaalt er iemand de rekening...