donderdag 18 maart 2010

N@tschool

In mijn zoektocht naar 'WEB2.0 en onderwijs' kwam ik 'per ongeluk' op web20didactiek terecht. Het is een wiki met voorbeelden van het gebruik van social software in het onderwijs. Er is ook een pagina over N@tschool. Je moet maar 's kijken. Dit citaat wil ik je niet onthouden:
Natschool heeft een vrij fanatieke groep aanhangers die Natschool als de basis voor alle vernieuwingen in het onderwijs zien. Deze fanatici zijn voornamelijk de ontwikkelaars zelf...
Volgens de website is 'er heden ten dage nog veel kritiek op Natschool'. Dat is dan wel van een tijdje geleden, want de laatste wijziging van deze pagina is van 31 maart 2008. Op de About staan (trouwens) wel een paar bekende namen, geloof ik. 't Zal toch geen opdracht zijn van de lerarenopleiding?:-)

Wiki's? Ik weet niet. Ik geloof niet dat ik er veel mee heb... Ja, Wikipedia dan wel, maar als 'tool' voor co-creatie in mijn onderwijs? Nee niet 'echt'.