zondag 7 maart 2010

Internet en wiskundeonderwijs

Ik heb vast al ’s eerder geroepen dat cursussen rondom ICT geen lang leven beschoren zijn. Het is een continu proces van controleren, aanpassen, updaten en actualiseren. Niets is zo veranderlijk als het weer en ICT. Het is dus niet zo verwonderlijk dat cursussen jaarlijks moeten worden bijgewerkt. Wat zeg ik? Jaarlijks? Soms zelf meerdere keren per jaar. Het moet niet gekker worden.

In blok 1 heb ik dit studiejaar ‘Internet en wiskundeonderwijs’ in de voltijd gedaan. Dat was weer erg gezellig, maar ik was er niet tevreden over. Tijd voor een nieuwe cursusinhoud. Inmiddels is de nieuwe cursus voor de deeltijd in blok 4 bijna klaar. Alle ‘successen’ en ‘mislukkingen’ van de afgelopen jaren hebben uiteindelijk geleid tot een nieuwe cursus. Hieronder kan je een korte omschrijving vinden van activiteiten, doelen en werkwijze.
Je hoopt dan natuurlijk dat het uiteindelijk steeds beter wordt. Elke keer denk ik: nu kan ik er wel een tijdje mee verder. Maar dat is natuurlijk onzin.:-)