maandag 15 februari 2010

Knap he?

Ik had voor 'statistiek 2-1' ooit een uitwerking op de website staan omtrent normaal waarschijnlijkheidspapier. Ondanks dat ik 't toch wel een aantal keren in de les gebruikt hebt, klopt er ergens iets niet.

De tekening klopt niet, maar het uiteindelijk antwoord klopt precies. Er stond ook al onder 'knap he?'. Ik weet wel waarom. Ik heb namelijk de 'best passende lijn' door de punten zo getekend dat ik het goede antwoord zou krijgen.:-)

Dat leek me wel handig, anders staat het zo eh... slordig. Als de tekening klopt dan merkt niemand dat, maar 't is gewoon fraude! Die punten van de grafiek kloppen helemaal niet want je moet natuurlijk wel de rechter klassengrenzen gebruiken. Uiteraard... pff...


Maar ik geloof niet dat iemand het gemerkt heeft. Zo zie je maar weer: al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel. Ik zal 't nooit meer doen:-)