maandag 11 januari 2010

Onderzoek

Ik ben vandaag drie keer uitgenodigd om aan drie verschillende onderzoeken mee te doen.
  1. Over de arbeidsomstandigheden op de Hogeschool Rotterdam (postvak)
  2. Didactiek in balans over de inzet van ICT op de lerarenopleidingen (e-mail)
  3. Intern klantenonderzoek Hogeschool Rotterdam (e-mail)
Alsof ik niks beters te doen heb. Ik kom aan normale dingen al nauwelijks toe en nu moet ik ook nog allemaal vragen gaan beantwoorden?

En heeft dat dan zin? Ik las bij het tweede onderzoek:
Het is daarom belangrijk ook voor uw opleiding om samen met de opleiders een gezamenlijke visie op ict in het onderwijs te ontwikkelen.
Is dat zo? Was er dan nog geen visie? En waarom moet er eerst een gezamelijke visie worden ontwikkeld voordat iemand 's een keer iets gaat doen? Misschien moeten we juist gewoon helemaal af van zoiets als een gezamelijke visie. Dat heeft tot nu toe alleen geleid tot een gezamelijk afwachten op de dingen die niet komen gaan. Terwijl ik uit de vorige rapportages toch de indruk kreeg dat de lerarenopleidingen ontzettend goed bezig waren met ICT.

Wat mij betreft doe ik hier (denk ik) maar niet aan mee! Ze zoeken 't maar lekker uit met z'n allen. Ik dacht altijd dat ik werknemer was, maar nu schijn ik ineens een 'interne klant' te zijn? Klant? Van wie? Wat is dat nu weer voor moderne leuterpraat? Volgens draait hier iemand de wereld op z'n kop.

Ik ga iets nuttigs doen;-)