dinsdag 26 januari 2010

Emigreren

"Oetlul klinkt driftig, maar tegelijk redelijk beschaafd, oubollig bijna. Als je dan toch iemand uit moet schelden, dan maar voor oetlul."
bron
Kijk dat vind ik nu ook. 't Is een stuk beschaafder dan bijvoorbeeld 'tering fascist'. Het schijnt dat www.oetlul.nl gereserveerd is voor een klant. Drie keer raden wie dat zal zijn...:-)

Het gaat allemaal weer helemaal nergens over. Een beetje schelden langs de lijn? Dat moet toch kunnen? Dat is toch zo'n beetje de primaire taak van een trainer? Dus ik zie het probleem niet. Hoewel dit dan toch wel weer grappig is:
'Want ik noemde hem oetlul', verduidelijkte de boosdoener. 'Volgens mij is dat geen heel goed Nederlands. Hij had me dus mogen laten zitten.'
bron
Ik begrijp er niks van. Ik begrijp er in het algemeen steeds minder van. Waar is iedereen nu toch mee bezig? 'What happened to all the fun in the world?' Wat dat betreft wordt het toch tijd om serieus te gaan overwegen te gaan emigreren.