vrijdag 8 januari 2010

Bestandsbeheer

Anyone can do any amount of work, provided it isn’t the work he is supposed to be doing at that moment.”
Robert Benchley

't Was vandaag te koud om buiten te spelen dus ben ik maar 's wat aan het prutselen geweest. Dit heeft inmiddels een nieuwe functionaliteit opgeleverd: het bestandsbeheer.

Op K. Hoe verder? schreef ik al eerder dat het succes van de portfoliomapjes op wiskundeleraar.nl enigszins wordt gehinderd door het gebruik van mapjes op de public.www van de hogeschool. Studenten moeten zelf mapjes maken (met netstorage of zoiets:-) en de namen van de mapjes moeten dan wel precies hetzelfde zijn als de naam van de werkruimte. Dat schijnt toch wel erg lastig te zijn. Sommige schrijven '&' in plaats van 'en' of korten een naam af... en dat gaat niet werken natuurlijk...:-(

In principe zou het natuurlijk veel handiger zijn om op de website zelf (of automatisch!) mapjes aan te kunnen maken en bestanden te kunnen up- en downloaden. Voor wat betreft de feedback geeft dat ook nog een aantal extra mogelijkheden. Fijn alles in eigen beheer, zullen we maar zeggen. Het is dus niet zo'n gek idee om dat te gaan maken. Al met al een duidelijke lijn, lijkt mij.

Dat ging dus een stuk sneller dan gedacht. Feitelijk stelt het (alweer) helemaal niks voor. Even een dagje ploeteren en je het weer iets. Ik ben er in ieder geval erg mee in mijn nopjes...:-)

Maar eigenlijk heb ik daar helemaal geen tijd voor. Ik zou toetsen gaan maken! De toetsen moeten wel maandag af zijn. Vier vakken waarvan twee nogal wat werk...