zaterdag 5 december 2009

Je eigen uitwerkingen op Internet

Op deze pagina kan je lezen dat Noordhoff Uitgevers vindt dat je zelfs je eigen uitwerkingen van bijvoorbeeld een hoofdstuk uit Moderne Wiskunde niet zomaar op het Internet mag zetten!? Of dat juridisch hout snijdt? Het lijkt me onwaarschijnlijk!
"Hier stonden de uitwerkingen van een aantal hoofdstukken uit getal en ruimte en moderne wiskunde. Ik was ervan overtuigd dat ik mijn eigen uitwerkingen wel openbaar zou mogen maken.
Deze brief van Noordhoff Uitgevers beweert anders..."
http://www.hhofstede.nl/uitwerkingen/uitwerkingen.htm
Toch is dit wel een opmerkelijke actie. Eerlijk gezegd denk ik dat die schoolboeken hun beste tijd wel gehad hebben. Niet dat ik nu veel vertrouwen heb in Wikiwijs of andere (on)wijsheden, maar een 'redelijke' verhouding tussen prijs, inhoud en prikkelend vermogen is toch wel een beetje verdwenen: voor dat geld moet je toch wel iets beters kunnen bedenken... Mijn handen jeuken wel af en toe....:-)