vrijdag 6 november 2009

't Is herfst

Wat is de herfst toch een fijn jaargetijde. Ik schreef er al eerder over. Er is niets zo fijn als een herfstdepressie. Ik geloof dat het nu definitief is vast te komen staan dat wetenschappelijk gezien de teloorgang van het onderwijs te wijten is aan de leraren. En ja hoor daar was ie weer!

Die leraren kun je dat niet kwalijk nemen want het ligt aan de lerarenopleidingen.

Ik vraag me normaal al vaak af waar iedereen nu eigenlijk mee bezig is, maar in de herfst wordt dat altijd nog een graadje erger. De meeste bomen hebben het nu definitief opgegeven: de blaadjes vallen met bossen neer, zullen we maar zeggen.

Ik heb wel met ze te doen, met al die leraren bedoel ik. Je zou maar in het onderwijs werken en denken dat je goed bezig bent. Dat je ondanks alle 'ongemakken' ergens het idee hebt dat je de laatste 20 jaar toch ergens 'best wel' maatschappelijk zinvol werk gedaan hebt, misschien. Haha! Vergeet het maar! Je bent een looser, je bent mede schuldig aan het verval en nog zo wat van die dingen. Gelukkig kan je altijd nog aan de drank of zoiets...:-)