woensdag 18 november 2009

Internet en wiskundeonderwijs

Ik ben vandaag begonnen met het aftekenen van 'internet en wiskundeonderwijs'. Ik ben daar niet ontevreden over. 't Was natuurlijk weer allemaal anders, experimenteel en verwarrend...:-)

Dat moet natuurlijk weer anders de volgende keer. Er zaten een paar 'aardige dingen' in en een paar 'mislukkingen'. Vooral de laatste categorie is altijd leerzaam. Dat houd je scherp en geeft misschien voldoende aanleiding om weer verder te denken en te prutselen.

Als je nu echt vorm en inhoud wilt geven aan het competentiegericht leren dan moet je studenten natuurlijk vooral zelf (mee) laten bepalen wat ze willen leren. Vooral zo'n inventarisatie van 'wat kan je al?' en 'wat zou je willen leren?' is ontzettend zinvol. Daarna moet je er natuurlijk wel iets mee doen...:-)

Ik ga maar gewoon verder en kijk nog even aan wat er allemaal nog meer binnen komt. Inmiddels ben ik wel weer zo in verwarring dat het moeilijk te voorspellen is wat ik de volgdende keer ga doen. Dat maakt het natuurlijk ook wel weer spannend en je weet nooit: misschien ontdek ik het nog een keer... af en toe twijfel ik wel. Maar dan denk ik maar gewoon dat er toch iemand af en toe 's wat moet proberen. Doe 's gek, je weet maar nooit...:-)

Als zo'n beetje alles binnen is zal ik er nog wel een keer een stukje over schrijven. Evalueren, reflecteren, plannen voor de volgende keer en nog zo wat...