donderdag 12 november 2009

Hier heb ik niets aan

Kijk 's aan. Ik geloof zo'n 28 essays over digitale leermiddelen. Ik heb me voorgenomen om al die 'dingen' VOORAL NIET te gaan lezen. Dat scheelt een hoop tijd!:-) Er staat:
"leraren willen meer gebruik maken van digitaal leermateriaal, er is ook steeds meer materiaal beschikbaar, maar nog steeds vinden leraren en schoolleiders het aanbod niet bruikbaar."
Ik weet niet wie dat bedacht heeft maar 't lijkt me nogal een onzinnig uitgangspunt. Misschien moet 'men' een keer ophouden met fantaseren en gewoon aan het werk gaan. Maar ik geloof dat men over 'ICT en onderwijs' in het algemeen liever leutert dan iets doet. Dat is niks voor mij. Ik ben meer van de praktijk zullen me maar zeggen. We hebben nu zo langzamerhand wel genoeg van het metadateren, standaardiseren, rubriceren, kwalificeren en accumuleren....:-)

Word wakker, ga iets doen... met inhoud!

Voorbeeld? Kijk HIER heb je tenminste iets aan! Met dank aan het rinovirus!:-))

Voordat iemand dat gemetadateerd heeft opgenomen in een of andere databank zijn die virussen al lang weer gemuteerd... of zoiets...:-)