woensdag 11 november 2009

Creativiteit

Als docent moet je soms ook nog een beetje creatief zijn. Ik heb in blok 2 op maandag 3 lesuren op mijn rooster staan voor 2 vakken. Eigenlijk zouden dat 4 lesuren moeten zijn, maar om praktische redenen zijn dat er 3 geworden.

Wel nu... normaal gesproken duren lessen op de hogeschool 40 minuten (dat 50-minutenrooster is een soort fantasie van het college van bestuur, dus daar kan ik natuurlijk geen rekening mee gaan houden). Drie lesuren van 40 minuten is 120 minuten en dat is dan 60 minuten per vak. Een pauze van een kwartier lijkt me ook niet verkeerd. Dus in plaats van 3 lessen van 15:40-18:25 ziet mijn rooster er dan zo uit:

Statistiek 1-2
15:40 - 16:40
Pauze
16:40-16:55
Taal van de wiskunde 2
16:55 - 17:55

Dat is toch geweldig. We zijn zelfs eerder uit en verder iedereen blij. Ik geloof dat tegenwoordig 10% van mijn werk bestaat uit het 'recht trekken' van wat 'men' zo aan 'verbeteringen' bedenkt. Je moet met al die 'foute maatregelen' dan maar een beetje creatief omgaan. Dit is daar wel een mooi voorbeeld van...:-)

Zie ook creativiteit