vrijdag 9 oktober 2009

VO-content

Via dit bericht op wikiwijs kwam ik op vo-content.nl terecht:
VO-content is een zoekportaal voor open gedigitaliseerd leermateriaal voor het voortgezet onderwijs. Doel is het aanbod van open leermateriaal zo transparant en bruikbaar mogelijk te maken voor gebruikers in het voortgezet onderwijs.
Ik was er zo beetje aan het kijken (je moet tenslotte een beetje bijblijven). Ik kwam zomaar iets 'bekends' tegen:

Maar 't komt gewoon van de leermiddelendatabase van de digitale school:


Dat was dat ding waar ik in mei 2009 al 's op gereageerd had:


Dat had niet veel zin, want kennelijk komt er verder nooit iemand. Gelukkig is het 'compliment' nu ook te vinden via VO-content.

Ik geloof dat ik dit bedoelde met 'geld verdienen met het rondpompen van dezelfde rotzooi'. Moeten we hier dan content mee zijn? Ik denk het eerlijk gezegd niet... Transparant? Nee, maar doorzichtig is het wel! Bruikbaar? Vast, maar 't voegt weinig toe!