donderdag 9 juli 2009

Een week waar muziek in zat

Maandag heb ik de afstudeerpresentatie van Marloes mogen mee maken. Dat was interessant en Marloes kan erg goed zingen. 't Is (helaas) niet gebruikelijk om bij zo'n presentatie te gaan zingen, maar van mij had het gemogen...:-)

Dinsdag hebben we de Dave Matthews Band gezien in de Heineken Music Hall.
"De formatie werd in 1994 opgericht door naamgever Dave Matthews. Hij zocht aanvankelijk enkel wat muzikanten uit de jazzscene in Charlotteville in Louisana bij elkaar om een demo van zijn liedjes in te spelen. Het klikte echter zo goed tussen de muzikanten dat ze besloten samen verder te gaan."
http://www.davematthewsband.com
Woensdag heb ik een soort van auditie gedaan om (eventueel) samen met Erik en Dennis (en eventueel nog wat toegevoegden) een aantal nummers op te gaan nemen. We hebben even wat nummers doorgenomen en volgens mij klikte het wel. Basgitaar is zo leuk. En wat is er nu leuker dan samen muziek te maken?:-)

Donderdag heb ik op de afscheids-borrel/buffet van de lerarenopleiding geprobeerd de feestvreugde te verhogen door piano te spelen. Voor mij was het even een test om te kijken of zoiets kan. Het kan, maar veel 'ruimte' voor subtiel spel is er niet. Het is toch een beetje van dik hout zaagt men planken. Bovendien is zo'n PABO-piano (!) niet helemaal zuiver volgens mij...:-)) Maar goed, je moet toch wat in het kader van de nieuwe positieve benadering, zullen we maar zeggen. Ik vond het in ieder geval wel erg leuk...:-)

Eigenlijk had ik dit tot vrijdag moeten bewaren, maar ik heb nu net mijn 'oude gitaar' (meer dan 30 jaar oud) weer in orde gemaakt. Een nieuw mechaniek (het orginele mechaniek kon echt niet meer), een setje nieuwe snaren, schoon gemaakt en opgepoetst. Als nieuw!:-)

Kortom: een week met muziek! Ik denk dat ik allemaal maar 's rustig laat bezinken en toch 's ga kijken wat ik nog meer wil gaan doen op dit gebied. De plannen voor de muziekkamer beginnen al aardig concreet te worden.